Op zoek naar een passende baan?
Werkspirit helpt je verder!
Meer details
Match criteria
Functietitel
  • Klantmanager Inkomen
Regio
  • Limburg

Klantmanager Werk en Inkomen

Nieuw

Waar je gaat werken

De afdeling Samen Leven en Werken (SLW) van de gemeente Venlo bestaat uit ruim 300 medewerkers. Deze afdeling heeft als taak om steeds meer mensen aan het werk te helpen door vraag en aanbod bij elkaar te brengen. Uitgangspunt is om klanten in hun kracht te zetten zodat ze in toenemende mate participeren in de samenleving, want Iedereen doet mee. Dit wordt bereikt middels het inzetten van diverse middelen, zoals begeleiding naar werk, inkomen, (schuld)hulpverlening. Deze dienstverlening wordt ook verricht voor een aantal buurgemeenten. De afdeling bestaat uit zes teams: Werk, Wijk, Bedrijfsondersteuning, Staf, Sportontwikkeling en Sociale Wijkteams.

Het team Werk heeft als belangrijkste doelstelling om samen met de klanten met perspectief op regulier werk, binnen 6-12 maanden regulier werk te realiseren.
De klanten van het team Werk hebben een korte tot middellange afstand tot de arbeidsmarkt. De focus is erop gericht om vraag en aanbod van personeel bij elkaar te brengen en mensen zo spoedig mogelijk te bemiddelen naar regulier werk. De coaches werken intensief samen met de rechtmatigheidscoaches en de accountmanagers van het WerkgeversServicePunt om tot een goede match van vraag en aanbod te komen.

Wat je gaat doen als Klantmanager Werk en Inkomen

Binnen de gemeente Venlo zijn we flink aan de slag om nog meer mensen aan het werk te helpen en uit de bijstand te krijgen. Dit doen we door middel van een integrale aanpak, waarbij we diverse projecten opstarten. Voor een van deze projecten zijn we op zoek naar extra ondersteuning. Het gaat om het ‘niet-willers’ project.

  • Samen met de collega's van doelmatigheid en de accountmanagers integraal het genoemde project verder gestalte geven
  • Alle taken uitvoeren die bij een klantmanager inkomen en -werk behoren

Wat wij verwachten van jou als Klantmanager Werk en Inkomen

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Relevante kennis van het sociaal zekerheidsrecht, de Participatiewet en Algemene Wet Bestuur
  • Minimaal 5 jaar werkervaring als rechtmatigheidscoach/ klantmanager inkomen;
  • Zelfstandig, maar bent ook een echte teamplayer;
  • Werkervaring met GWS/Suite;

Wat wij bieden

  • Werkweek van 36 uur
  • ZZP-opdracht of tijdelijke detacheringsovereenkomst voor 6 maanden met de mogelijkheid tot verlengen
  • Een verantwoordelijke en zelfstandige functie
  • Cultuur: ondernemend, zelfstandig, politieke sensitiviteit, korte lijnen

Locatie

Venlo

Publicatiedatum

27.05.2019

Contactpersoon

Timo Rijsterborgh

LinkedIN Facebook Twitter Share
Werkspirit gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.