Op zoek naar een passende baan?
Werkspirit helpt je verder!
Meer details
Match criteria
Functietitel
  • Consulent WMO
Regio
  • Noord-Brabant
Type overeenkomst
  • Detachering

Klantmanager Wmo Hulpmiddelen/Voorzieningen

Waar je gaat werken

Breda is een stad waar mooie dingen samenkomen. Mooie winkels én gezellige horeca. De binnenstad én het groen. Goede opleidingen én ambitieuze bedrijven. De allure van een grote stad én tegelijkertijd het gemoedelijke van een groot dorp. Vanwege haar ligging heeft Breda van oudsher een grote aantrekkingskracht, Breda is een internationaal knooppunt in Noordwest-Europa waar auto- en spoorwegen samenkomen.

Deze functie Klantmanager Hulpmiddelen en voorzieningen is een onderdeel van het uitvoeringsteam van de keten Maatschappelijke Ondersteuning die o.a. zorgt voor de toegang tot de Wmo (maatwerk)voorzieningen.

Binnen het uitvoeringsteam onderscheiden ze klantmanagers met 3 verschillende aandachtsgebieden, namelijk beschermd wonen, begeleiding/dagbesteding en hulpmiddelen/voorzieningen.

In het totaal zijn er zo’n 60 klantmanagers Wmo aan de slag met elkaar!

De uitvoering van de Wmo in Breda hebben ze verdeeld in 4 teams (werkgebieden), kwadranten genoemd. Iedere klantmanager is dus verbonden aan een eigen kwadrant, waarin tussen de 8-15 collega’s werkzaam zijn. Er is veel vrijheid maar ook gezamenlijke verantwoordelijkheid om met elkaar het werk te verzetten.

De onderlinge lijntjes tussen de teams van management-beleid-kwaliteit-contractmanagement-zorgadministratie en de uitvoerende teams (klantmanagers) zijn erg kort, informeel en constructief. Ze werken samen aan de dienstverlening in Breda waarbij vertrouwen de basis is!

Werkspirit zoekt een Klantmanager Wmo Hulpmiddelen/Voorzieningen voor de Gemeente Breda.

Wat je gaat doen als Klantmanager Wmo Hulpmiddelen/Voorzieningen

  • Samen met de klant kijken wat hij/zij zelf kan; zijn omgeving of waar meer professioneel hulp nodig is
  • Komen tot een integraal plan indien er meerdere belangen of ondersteuningsvragen zijn
  • Afspraken maken met de klant en andere partijen over benodigde ondersteuning/voorzieningen
  • Aansturen van het proces en monitoren van de resultaten
  • Vaststellen welke voorzieningen noodzakelijk zijn en verstrekt kunnen worden
  • Voeren van gesprekken met de klanten die problemen ervaren op één van de levensdomeinen
  • Achterhalen van de vraag achter de vraag en andere problemen meenemen in het totaalplan
  • Nauw samenwerken met interne en externe collega’s
  • Verwerken van gegevens in Suite en/of Wiz portaal
  • Realiseren van voorzieningen en hierop monitoren

Wat wij verwachten van jou als Klantmanager Wmo Hulpmiddelen/Voorzieningen

  • Een afgeronde Paramedische HBO opleiding richting ergotherapie, fysiotherapie of bewegingswetenschappen
  • Minimaal 2 jaar werkervaring als Klantmanager Hulpmiddelen en Voorzieningen
  • Kennis van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning
  • Kennis van het Sociaal Domein (Voorliggend + Maatwerkvoorzieningen)
  • Ervaring met de ergonomische en bouwkundige kant
  • Kennis van de juridische context van de Wmo

Wat wij bieden

  • Overeenkomst bij Werkspirit voor minstens 5 maanden (36 uur) (loondienst of ZZP)
  • Mogelijkheid tot verlenging
  • Bovengemiddelde beloning
  • Betrokken, betrouwbaar en behulpzaam team

Neem voor vragen contact op met Sihem: 06 166 632 71
Reageren of gesprek starten kan ook via Whatsapp! Stuur je CV o.v.v. Klantmanager Wmo Hulpmiddelen/Voorzieningen Breda

Graag reageren voor 19 november 2021

Locatie

Breda

Publicatiedatum

18.11.2021

Contactpersoon

Sihem Mohib

LinkedIN Facebook Twitter Share
Werkspirit gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.