Op zoek naar een passende baan?
Werkspirit helpt je verder!
Meer details
Match criteria
Functietitel
  • Klantmanager Inkomen
  • Klantmanager bijzondere bijstand en minimaregelingen
Regio
  • Noord-Holland
Type overeenkomst
  • Detachering

Inkomensconsulent

Nieuw

Waar je gaat werken

De afdeling Inkomensvoorziening bestaat uit 10 teams; drie administratieve teams en zeven teams met inkomensconsulenten. Deze teams bestaan uit ongeveer 15-30 medewerkers per team. De inkomensconsulenten houden zich bezig met de rechtmatigheid en werken nauw samen met klantmanagers die zich bezig houden met de doelmatigheid. De medewerkers zijn betrokken bij hun doelgroep en weet zich in te leven in de problematiek van hun omgeving.

Wat je gaat doen als Inkomensconsulent

  • Beoordelen en afhandelen van aanvragen levensonderhoud van zowel reguliere aanvragen van jongeren en 27 plusser, van dak- en thuislozen jongeren en 27 plussers en van alle verkorte aanvragen
  • Aanvragen bijzondere bijstand afhandelen
  • Rechtmatigheidsgesprekken voeren met de klanten
  • Informeren klanten proactief over wet- en regelgeving en procedures
  • Verzamelen noodzakelijke informatie voor het bepalen van hoogte en rechtmatigheid van uitkeringen
  • Toetsen informatie aan geldende regelgeving
  • Verrichten dossieronderzoek ter duiding van situatie;
  • Fungeren als eerste aanspreekpunt over inkomen gerelateerde vragen, bijzondere bijstand van klant en/of derden;
  • Signaleren problematiek op ander gebied dan inkomen
  • Vastleggen onderzoek in een rapportage en besluit
  • Opstellen beschikkingen
  • Toetsen rechtmatigheid en bedrag van de uitkering;
  • Berekenen mutaties op de uitkering uit en verstrekt informatie;
  • Verrichten wederhoorgesprekken en/of effectueert zo nodig afstemmingsmaatregel
  • Verrichten berekeningen betreffende hoogte en rechtmatigheid van uitkeringen bij beëindigingen;
  • Het uitvoeren van rechtmatigheidsonderzoeken;
  • Signaleren knelpunten in beleid

Wat wij verwachten van jou als Inkomensconsulent

  • Minimaal MBO-4 diploma, bij voorkeur Sociaal Juridische Dienstverlening.
  • Ruime kennis van de Participatiewet.
  • Kennis van Socrates.
  • Liefst werkervaring opgedaan binnen de gemeente Amsterdam.
  • Bekendheid met afhandelen aanvragen Bijzondere Bijstand
  • Ervaring met beheer eigen caseload

Wat wij bieden

  • Werkweek van 24/36 uur
  • ZZP-opdracht of tijdelijke detacheringsovereenkomst voor 12 maanden met de mogelijkheid tot verlengen
  • Een verantwoordelijke en zelfstandige functie
  • Cultuur: ondernemend, zelfstandig, politieke sensitiviteit, korte lijnen

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

27.09.2019

Contactpersoon

Timo Rijsterborgh

LinkedIN Facebook Twitter Share
Werkspirit gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.