Op zoek naar een passende baan?
Werkspirit helpt je verder!
Meer details
Match criteria
Functietitel
  • Overige
Regio
  • Noord-Holland

Afdelingsmanager Kwaliteit Basisinformatie

Nieuw

Waar je gaat werken

Gemeente Amsterdam zoekt een Afdelingsmanager Kwaliteit voor de directie Basisinformatie. Basisinformatie is als gemeentelijk stelselbeheerder verantwoordelijk voor de samenhang en ontwikkeling van het stelsel van Basis-en Kernregistraties in Amsterdam. Met behulp van dit stelsel wordt de stad voorzien van gegevens, van onder meer personen, bedrijven, adressen, gebouwen en topografie, die nodig zijn bij de uitvoering van meer dan 90% van de gemeentelijke taken. Binnen de directie Basisinformatie is een voortrekkersrol belegd bij de afdelingen Kwaliteit en AGM bij het doorgroeien naar datakwaliteit op het gewenste niveau.

Wat je gaat doen als Afdelingsmanager Kwaliteit Basisinformatie

De Afdelingsmanager Kwaliteit gaat leiding gaat geven aan het team medewerkers van de afdeling Kwaliteit en de doorontwikkeling van de afdeling binnen de missie en opdracht van Basisinformatie verder vormgeven. Recent is een onderzoek naar datamanagement uitgevoerd. Het afdelingshoofd heeft een voortrekkersrol in de opvolging van de aanbevelingen naar aanleiding van het onderzoek.

Verantwoordelijkheden zijn:

  • Hiërarchisch leiding geven aan medewerkers van afdeling Kwaliteit (18 medewerkers en 4 stagiaires)
  • Rol vervullen als lid van Managementteam van directie Basisinformatie
  • Vereiste middelen ter beschikking stellen aan medewerkers en voor hen randvoorwaarden creëren zodat zij resultaten kunnen behalen
  • Aanspreken van medewerkers op hun kracht, hun talenten en hen laten excelleren
  • Analyseren en interpreteren van (financiële) managementrapportages en deze bijsturen
  • Adviseren en ondersteunen van directeur Basisinformatie over relevante
  • ontwikkelingen/wet- en regelgeving
  • Zorgdragen voor uitvoering van besluiten van hoger management

Wat wij verwachten van jou als Afdelingsmanager Kwaliteit Basisinformatie

  • Afgeronde WO opleiding richting Techniek / Bedrijfskunde
  • Meer dan 5 jaar ervaring als projectmanager in zowel publiek als profit domein
  • Minimaal 3 jaar ervaring met uitvoeren van projecten in complexe organisaties
  • Kennis van en ervaring met organisatorische implementatie van processen en systemen binnen basisregistraties
  • Kennis van en ervaring met ontwikkelen van SLA's, managementinformatie en risicoanalyses
  • Kennis van en ervaring met basisregistraties o.a. BRP, BAG, BRK en WOZ
  • Bij voorkeur kennis van en ervaring met processen en Lean management
  • Bij voorkeur ervaring met uitvoeren van audits
  • Bij voorkeur ervaring binnen een van 4G gemeenten

Wat wij bieden

  • Werkweek van 36 uur
  • ZZP-opdracht of tijdelijke detacheringsovereenkomst voor een jaar met de mogelijkheid tot verlengen
  • Een verantwoordelijke en zelfstandige functie
  • Cultuur: ondernemend, zelfstandig, politieke sensitiviteit, korte lijnen

Locatie

Amsterdam

Publicatiedatum

09.04.2019

Contactpersoon

Timo Rijsterborgh

LinkedIN Facebook Twitter Share
Werkspirit gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.