- Kwaliteitsmedewerker
- Gelderland
Kwaliteitsmedewerker Werk & Inkomen
Waar je gaat werken
Voor het cluster Werk, Inkomen, Zorg en Welzijn van de eenheid Publiek & Service zoeken we binnen gemeente Hattem een ervaren Adviseur kwaliteit Werk & Inkomen. In Hattem werken we samen met inwoners, ondernemers en andere partners aan vernieuwing van onze gemeente. Hiervoor is een inspirerend programma opgesteld waarin de doorontwikkeling van de organisatie een belangrijk onderdeel is. Door onze inhoudelijke opgaven te koppelen aan thema’s als participatie, ICT, medewerkers en cultuur, organisatie-inrichting en dienstverlening, bouwen we gezamenlijk aan een nieuwe organisatie. Hierdoor is een groot gedeelte van onze organisatie betrokken bij deze doorontwikkeling. Onze organisatie is momenteel ingericht volgens het directiemodel. Dat betekent een platte structuur met de gemeentesecretaris als ‘directeur’ aan het hoofd van de organisatie.
Wat je gaat doen als Kwaliteitsmedewerker Werk & Inkomen
Als adviseur kwaliteit ben je een schakel tussen beleidsontwikkeling en beleidsuitvoering. Je bent mede verantwoordelijk voor het optimaliseren van de kwaliteit van dienstverlening aan de klant, het rechtmatig en efficiënt werken. Verantwoordelijkheden van de adviseur kwaliteit Werk & Inkomen zijn:
- Faciliteren van consulenten Werk & Inkomen
- Verantwoordelijkheid dragen voor kwaliteitsbeheer en verrichten van controles
- Vertegenwoordigen van college in bezwaar- en (hoger)beroepsprocedures
- Adviseren en ondersteunen van beleidsmedewerker(s) en management
Bovenstaande verantwoordelijkheden omvatten de volgende taken:
- Beheren en verbeteren van documentenbeheer
- Beheren en verbeteren van werkprocessen
- Implementeren van beleid
- Bieden van ondersteuning en fungeren als vraagbaak
- (Juridische) Toetsing van rapportages en besluiten
- (Thematische) Kwaliteitscontrole
- Bijdrage leveren aan planning & control cyclus en budgethouder zijn
- Genereren van managementgegevens
- Knelpunten signaleren en oplossingen aandragen in volle breedte van loket 0-100
- Bijdragen aan werkzaamheden op uitvoerend beleid
- Deelnemen aan relevante overleggen met regiogemeenten
- Bewaken van afspraken met ketenpartners
- Fungeren als aanspreekpunt voor huisvesting van statushouders
Wat wij verwachten van jou als Kwaliteitsmedewerker Werk & Inkomen
- Minimaal afgeronde HBO opleiding (bijv. SJD)
- Minimaal 3 jaar recente relevante ervaring als Kwaliteitsmedewerker en/of Klantmanager Werk & Inkomen bij gemeente
- Bij voorkeur aantoonbare ervaring met Civision Samenlevingszaken
Wat wij bieden
- Werkweek van 24 tot 28 uur
- ZZP-opdracht of tijdelijke detacheringsovereenkomst voor 5 maanden met de mogelijkheid tot verlengen
- Een verantwoordelijke en zelfstandige functie
- Cultuur: ondernemend, zelfstandig, politieke sensitiviteit, korte lijnen