Op zoek naar een passende baan?
Werkspirit helpt je verder!
Meer details
Match criteria
Functietitel
  • Overige
Regio
  • Utrecht

Senior Projectleider Overheid

Nieuw

Waar je gaat werken

Gemeente Utrecht zoekt een Senior Projectleider Versterking Bedrijfsvoering. De bedrijfsvoering binnen de gemeente is deels centraal georganiseerd en deels decentraal binnen alle organisatieonderdelen. Vanuit het rapport “versterking bedrijfsvoering” zijn diverse projectopdrachten gedefinieerd binnen de gemeente. Vanwege volle portefeuilles en de raakvlakken tussen projecten nu belegd bij de Concernmanager F&C, Concernmanager HRM en de Concernmanager IPM, gaat de Senior Projectleider regio op deze projecten voeren.

Wat je gaat doen als Senior Projectleider Overheid

De overkoepelende focus voor de Senior Projectleider ligt op het optimaliseren van de bedrijfsvoering gekoppeld aan het opgavegericht werken met veel aandacht voor het inrichten van de bedrijfsvoeringagenda, de doorontwikkeling van de P&C cyclus en een strategische personeelsplanning. Het is van belang dat de senior projectmanager de ingezette koerswijziging realiseert met de inzet van projectmedewerkers middels een veranderstrategie op maat. De directie raad is de opdrachtgever en de concernmanagers zijn opdrachtnemer. De senior projectleider treedt op namens het concern met een drieledige opdracht, waarbij het gaat om de volgende 3 projecten:

  • Project 1: Stapsgewijs verandering in werken aan het opzetten van een vernieuwde P&C cyclus voor het geheel.
  • Project 2: Dynamische bedrijfsvoering agenda verder uitwerken en voorzien van instrumentarium
  • Project 3: Versterking van vakmanschap in de bedrijfsvoering (skills, competenties en houding)

Wat wij verwachten van jou als Senior Projectleider Overheid

Het is de verantwoordelijkheid van de senior projectleider om zowel de inhoudelijke doorontwikkeling als het proces te leiden en te sturen op basis van een met betrokkenen afgestemde plannen met projectplanning.

Vereisten zijn:

  • Afgeronde opleiding op WO niveau
  • Minimaal 4 jaar recente ervaring als projectleider op het gebied van bedrijfsvoering gecombineerd met ruime veranderkundige ervaring
  • Minimaal 3 jaar ervaring als projectleider op het gebied van doorontwikkeling Planning & Control cyclus en inrichting portfolioproces
  • Minimaal 2 jaar recente ervaring als projectleider met aandachtsgebied opgave gericht werken
  • Minimaal 2 jaar recente ervaring met implementeren van modern instrumentarium ten behoeve van bedrijfsvoering
  • Minimaal 5 jaar ervaring binnen complexe overheidsorganisatie
  • Ervaring binnen 100.000 plus gemeente is een pre
  • Veranderkundige ervaring gecombineerd met behalen van resultaten in gelijksoortige complexe organisatie

Wat wij bieden

  • Werkweek van 24 tot 32 uur
  • ZZP-opdracht of tijdelijke detacheringsovereenkomst voor 10 maanden met de mogelijkheid tot verlengen
  • Een verantwoordelijke en zelfstandige functie
  • Cultuur: ondernemend, zelfstandig, politieke sensitiviteit, korte lijnen

Locatie

Utrecht

Publicatiedatum

13.02.2019

Contactpersoon

Timo Rijsterborgh

LinkedIN Facebook Twitter Share
Werkspirit gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.