- Klantmanager Inkomen
- Klantmanager bijzondere bijstand en minimaregelingen
- Zuid-Holland
- Detachering
Consulent Inkomen Minimaregeling
Waar je gaat werken
Er werken ongeveer 200 mensen op de afdeling Serviceplein bij verschillende vakdisciplines. Deze vakdisciplines zijn ondergebracht in 5 multidisciplinaire teams die wijkgericht werken. De Teamleiders sturen de vakdisciplines aan en faciliteren het wijkgericht werken van de multidisciplinaire teams.
Een Medewerker Minimaregeling verwerkt als primaire taak de aanvragen inkomensondersteunende maatregelingen (Individuele Inkomenstoeslag en Individuele Studietoeslag), overige minimaregelingen en Peuteropvang.
Werkspirit zoekt een Medewerker Minimaregeling voor het Serviceplein van de gemeente Alphen aan den Rijn.
Wat je gaat doen
- Beoordelen van het recht op inkomensondersteunende maatregelen, minimaregelingen en peuteropvang
- Rapporteren van bevindingen
- Opstellen van beschikkingen
- Informeren van inwoners met een bijstandsuitkering over de bestaande regelingen
- Meewerken aan de ontwikkeling binnen Team Minima
Wat wij verwachten van jou
- Minimaal een afgeronde MBO 4 opleiding
- Minimaal 3 jaar werkervaring met het opstellen van rapportages en beschikkingen
- Minimaal 2 jaar recente werkervaring met het beoordelen van aanvragen voor inkomensondersteunende maatregelingen op grond van de Participatiewet binnen een gemeente
- Minimaal 1 jaar werkervaring met het coördineren van IIT aanvragen
- Werkervaring met Suite en Suwinet
Wat wij bieden
- Overeenkomst bij Werkspirit voor minstens 8 maanden (36 uur) (loondienst)
- Mogelijkheid tot verlenging
- Betrokken, betrouwbaar en behulpzaam team
Neem voor vragen contact op met Leontine: 06 213 652 46 of mail naar leontine@werkspirit.nl. Reageren of gesprek starten kan ook via Whatsapp! Stuur je CV o.v.v. Consulent Inkomen Minimaregeling Alphen aan den Rijn.
Graag reageren voor 20 mei 2025.