Op zoek naar een passende baan?
Werkspirit helpt je verder!
Meer details
Match criteria
Functietitel
  • Klantmanager Inkomen
  • Klantmanager bijzondere bijstand en minimaregelingen
  • Klantmanager BBZ
Regio
  • Noord-Brabant
Type overeenkomst
  • Detachering

Consulent Inkomen

Waar je gaat werken

Weener XL is het werk- en ontwikkelbedrijf van de gemeente ’s-Hertogenbosch. Zij zijn er voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Weener XL biedt een totaalpakket, waarbij passend werk en participatie voorop staan. Zij voorzien in (aanvullend) inkomen voor mensen die daarvoor een beroep op ons doen en toetsen of zij daar recht op hebben. Bij Weener XL is de cultuur open en informeel. Zij werken hard om de beste dienstverlening voor hun klanten te kunnen leveren. Men verwacht flexibiliteit en zelfstandigheid van hun medewerkers. Als het nodig is, zetten zij een stapje extra voor de klant.

De functie van Consulent Inkomen is gepositioneerd binnen het team Frontoffice Inkomen. De kerntaak van het team is om ervoor te zorgen dat inwoners die recht hebben op een uitkering deze tijdig en juist uitgekeerd krijgen. Bij dit team werken ca 25 inkomensconsulenten onder aansturing van een teamleider en een coördinator. Dit team maakt onderdeel uit van de Afdeling Werk & Dienstverlening, waaronder ook de teams Inkomen Backoffice, Werk & Poort en Ondernemerschap & Handhaving gepositioneerd zijn. De afdeling Werk en Dienstverlening is een bedrijfs- en beleidsmatige afdeling, opererend op het snijvlak van economische ontwikkelingen, de arbeidsmarkt en sociale infrastructuur.

Werkspirit zoekt een Consulent Inkomen voor Weener XL bij de gemeente ’s-Hertogenbosch.

Wat je gaat doen als Consulent Inkomen

  • Zorg dragen voor het tijdig en juist uitkeren van uitkeringen
  • Beheren van een eigen caseload
  • Contact onderhouden met klanten
  • Geven van informatiebijeenkomsten
  • Verrichten van huisbezoeken
  • Vaststellen van het recht op (en de hoogte van) uitkering
  • Beoordelen van aanvragen, mutatieonderzoeken en beëindigingsonderzoeken
  • Het opleggen van waarschuwingen en boetes
  • Ondersteunen van de klant op het gebied van overige inkomensvraagstukken
  • Nemen van een intrekkings-, terugvorderings- en/of herzieningsbesluit in dien nodig
  • Overleggen met interne- en externe ketenpartners en instanties in relatie tot verstrekking van uitkeringen en aanverwante regelingen
  • Doorverwijzen van cliënten naar andere afdelingen of partners
  • Alert zijn op fraude
  • Uitvoeren van verificatieonderzoeken samen met de medewerker van team Ondernemerschap & Handhaving

Wat wij verwachten van jou als Consulent Inkomen

  • Een afgeronde HBO opleiding richting SJD of vergelijkbaar
  • Minimaal 1 jaar werkervaring als Consulent Inkomen bij een gemeente
  • Kennis van het lokale beleid van de gemeente ’s-Hertogenbosch
  • Recente ervaring met Civision Samenlevingszaken

Wat wij bieden

  • Overeenkomst bij Werkspirit voor minstens 3 maanden (36 uur) (loondienst of ZZP)
  • Mogelijkheid tot verlenging (7x3 maanden)
  • Bovengemiddelde beloning
  • Betrokken, betrouwbaar en behulpzaam team

Neem voor vragen contact op met Sihem: 06 166 632 71 Reageren of gesprek starten kan ook via Whatsapp! Stuur je CV o.v.v. Consulent Inkomen voor de gemeente ’s-Hertogenbosch.

Graag reageren voor 22 juni 2022

Locatie

’s-Hertogenbosch

Publicatiedatum

10.06.2022

Contactpersoon

Sihem Mohib

LinkedIN Facebook Twitter Share
Werkspirit gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.