Op zoek naar een passende baan?
Werkspirit helpt je verder!
Meer details
Match criteria
Functietitel
  • Klantmanager Inkomen
  • Consulent Schuldhulpverlening
  • Medewerker uitkeringsadministratie
Regio
  • Zuid-Holland
Type overeenkomst
  • Detachering

Inkomensconsulent Toeslagenaffaire

Waar je gaat werken

Werken voor de gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Die bekend staat als innovatief en internationaal. Een stad ook met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven. In deze stad werk jij, voor en samen met meer dan 620.000 Rotterdammers. Bij zo’n stad hoort een eigentijdse overheid.

Inkomensbeheer is een wettelijke taak en wordt door afdeling Beheer uitgevoerd. Doel van de afdeling Beheer is het efficiënt beheren van de uitkeringen door middel van een uniform proces. Het voorbereiden en beoordelen of en tot welke hoogte en duur aanvragers in aanmerking kunnen komen voor een inkomensvoorziening binnen de kaders van relevante wet- en regelgeving.

Het beheer van de toegekende inkomensvoorziening, het handhaven van de rechtmatige verstrekking, inclusief eventuele verrekening, terugvordering of verhaal op onrechtmatig ontvangen inkomensvoorzieningen. Alles gericht op het verhogen van de uitstroom en verlaging van de uitkeringshoogte. Het team Bestandsanalyse/Naderonderzoek, het Flexteam en de teams Heronderzoeken, zijn allen onderdeel van de afdeling Beheer.

Werkspirit zoekt een Inkomensconsulent Toeslagenaffaire voor de Gemeente Rotterdam.

Wat je gaat doen als Inkomensconsulent Toeslagenaffaire

  • Signaleren van vroegtijdige problemen en denken in oplossingen binnen de mogelijkheden van de Participatiewet
  • Nemen van besluiten in de gestelde termijnen en adviseren van het informatiepunt Toeslagenaffaire
  • Halen en geven van informatie aan doelgroepen inzake hun persoonlijke inkomenssituatie
  • Voorbereiden en beoordelen of burgers die in aanmerking komen voor een kwijtschelding i.v.m. de toeslagenaffaire
  • Afstemmen van bevindingen en overdragen van informatie aan collega’s binnen verschillende afdelingen
  • Invoeren van gegevens en completeren van dossiers conform richtlijnen ten behoeve van het beheer
  • Maken van rapportages over onderzoeksbevindingen op individueel niveau o.a. ten behoeve van het handhavingsproces

Wat wij verwachten van jou als Inkomensconsulent Toeslagenaffaire

  • Een afgeronde HBO opleiding richting SJD
  • Kennis van de Participatiewet
  • Minimaal 1 jaar ervaring met inkomstenverrekening
  • Aanvullende afgeronde opleiding fraude alertheid
  • Minimaal 1 jaar werkervaring met het systeem Socrates, Suwinet en Rotterdam Digitaal Dossier (RDD)

Wat wij bieden

  • Overeenkomst bij Werkspirit voor minstens 12 maanden (32-36 uur) (loondienst)
  • Mogelijkheid tot verlenging 2 x 6 maanden
  • Bovengemiddelde beloning
  • Betrokken, betrouwbaar en behulpzaam team

Neem voor vragen contact op met Sihem: 06 166 632 71

Reageren of gesprek starten kan ook via Whatsapp! Stuur je CV o.v.v. Inkomensconsulent Toeslagenaffaire Rotterdam

Graag reageren voor 14 januari 2022

Locatie

Rotterdam

Publicatiedatum

29.12.2021

Contactpersoon

Sihem Mohib

LinkedIN Facebook Twitter Share
Werkspirit gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.