- Klantmanager Inkomen
- Klantmanager bijzondere bijstand en minimaregelingen
- Noord-Holland
- Detachering
Consulent Inkomen
Waar je gaat werken
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concertstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, Burgemeester en Wethouders de stad Amsterdam.
De afdeling inkomensvoorziening is onderdeel van het Sociaal Domein en heeft in ieder stadsdeel een team van inkomensconsulenten en klantbegeleiders inkomen werken. In de grote stadsdelen zijn 2 teams en in de kleinere stadsdelen is 1 team werkzaam. Een team bestaat uit gemiddeld 25 medewerkers.
Werkspirit zoekt een Inkomensconsulent voor de gemeente Amsterdam, op verschillende locaties in Amsterdam (Noord en Oost).
Wat je gaat doen
- Beoordelen van aanvragen bijstandsuitkeringen en financiële ondersteuning
- Beoordelen, informeren, begeleiden en adviseren van de aanvrager
- Berekenen van de financiële draagkracht
- Berekenen van de hoogte van de uitkering
- Doorvoeren van eventuele wijzigingen die van invloed zijn op de uitkering
- Opstellen van rapportages
- Samenwerken met collega’s en professionals van andere organisaties binnen het Sociaal Domein
- Zorgen dat de kennis over wet- en regelgeving binnen het Sociaal Domein actueel blijft
Wat wij verwachten van jou
- Een afgeronde HBO opleiding
- Minimaal 2 jaar recente werkervaring als Inkomensconsulent bij Gemeente Amsterdam
- Minimaal 2 jaar werkervaring met de participatiewet
- Recente werkervaring als Inkomensconsulent bij een G4 gemeente
- Werkervaring met Socrates
- Een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
Wat wij bieden
- Overeenkomst bij Werkspirit t/m 31 augustus 2026 (36 uur) (loondienst)
- Mogelijkheid tot verlenging
- Betrokken, betrouwbaar en behulpzaam team
Neem voor vragen contact op met Leontine: 06 213 652 46 of mail naar leontine@werkspirit.nl. Reageren of gesprek starten kan ook via Whatsapp! Stuur je CV o.v.v Consulent Inkomen Amsterdam.
Graag reageren voor 15 augustus 2025.