Op zoek naar een passende baan?
Werkspirit helpt je verder!
Meer details
Match criteria
Functietitel
  • Klantmanager Inkomen
  • Klantmanager bijzondere bijstand en minimaregelingen
Regio
  • Noord-Holland
Type overeenkomst
  • Detachering

Consulent Inkomen

Waar je gaat werken

De gemeente Haarlemmermeer zet zich elke dag in voor bijna 160.000 inwoners. Ze werken daar met meer dan 1.200 collega’s. Waar men met zijn/haar expertise, ambitie en energie het verschil maakt. Met elkaar. Terwijl men zich voortdurend blijft ontwikkelen.

Een Inkomensconsulent bij Gemeente Haarlemmermeer heeft een zelfstandige rol in contact met inwoners als het gaat om financiële dienstverlening. Een Inkomensconsulent werkt nauw samen met de Casemanager met als doel de inwoner zo snel mogelijk zelfvoorzienend te laten zijn.

Werkspirit zoekt een Inkomensconsulent team Inkomen voor de gemeente Haarlemmermeer, locatie Hoofddorp.

Wat je gaat doen

  • Zorgen voor een eigen caseload
  • Afhandelen van beëindigingsonderzoeken en mutaties
  • Voeren van regie over de inwonersaanvragen en mutaties die uitsluitend inkomen gerelateerd zijn
  • Voeren van vervolggesprekken op de werkintake over inkomen, op de leefgebieden financiën en wonen
  • Verstrekken van informatie, advies en inlichtingen aan de inwoner over de rechten en plichten op grond van de Participatiewet
  • Beoordelen van aanvragen levensonderzoek in het kader van de Participatiewet op volledigheid en rechtmatigheid
  • Rapporteren over onderzoeksbevindingen op basis van analyse van gegevens conform wet- en regelgeving
  • Opstellen van beschikkingen
  • Verstrekken van voorschotten op basis van wet- en regelgeving
  • Zorgen voor de verrekening met of terugvordering van de uitkering
  • Beslissen of aanvullende onderzoek gewenst is
  • Samenwerken met Handhaving
  • Verstrekken van informatie over voorliggende voorzieningen
  • Zorgen voor doorverwijzing naar relevante (externe) partijen of instanties
  • Beoordelen van aanvragen bijzondere bijstand en minimaregeling op volledigheid en rechtmatigheid
  • Vullen van het uitkeringsdossier en archiveren in Civision en Djuma

Wat wij verwachten van jou

  • Een HBO werk- en denkniveau
  • Een afgeronde JK-GSD
  • Minimaal 5 jaar recente werkervaring bij een gemeentelijke Sociale Dienst als Inkomensconsulent of Kwaliteitsmedewerker
  • Minimaal 1 jaar actuele werkervaring met Civision SAM en Djuma
  • Werkervaring met intakegesprekken voor levensonderhoud, beëindigingen, mutaties, bijzondere bijstand en minima
  • Kennis van de Participatiewet
  • Kennis van beëindigingsonderzoeken en het nemen van terugvorderingsbesluiten bij lopende uitkeringen
  • Kennis van voorliggende voorzieningen en het gemeentelijke beleid
  • Kennis van regelingen met inkomensafhankelijke componenten (fiscale kennis en kennis van lonen, loonspecificaties e.d.)

Wat wij bieden

  • Overeenkomst bij Werkspirit t/m 31 december 2025 (36 uur) (loondienst)
  • Mogelijkheid tot verlenging (9x6 maanden)
  • Betrokken, betrouwbaar en behulpzaam team

Neem voor vragen contact op met Leontine: 06 213 652 46 of mail naar leontine@werkspirit.nl. Reageren of gesprek starten kan ook via Whatsapp! Stuur je CV o.v.v. Inkomensconsulent team Inkomen Haarlemmermeer.

Graag reageren voor 21 juli 2025.

Locatie

Hoofddorp

Publicatiedatum

26.06.2025

Contactpersoon

Leontine den Broeder

LinkedIN Facebook Twitter Share
Werkspirit gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.