Op zoek naar een passende baan?
Werkspirit helpt je verder!
Meer details
Match criteria
Functietitel
  • Klantmanager Inkomen
  • Klantmanager Werk
  • Klantmanager bijzondere bijstand en minimaregelingen
  • Medewerker uitkeringsadministratie
  • Reintegratieconsulent
Regio
  • Overijssel
Type overeenkomst
  • Detachering

Klantmanager Werk en Inkomen

Waar je gaat werken

De gemeente Hengelo is volop in beweging en werkt hard aan haar toekomst, zoals de binnenstad en de transities in het Sociaal Domein. Deze ontwikkelingen vragen om een zelfbewuste en wendbare organisatie. De 750 medewerkers werken met inzet en ambitie voor de Hengelose inwoners en bedrijven. Dat doen ze vanuit vier leidende motieven die richting geven aan hoe ze het werk doen: persoonlijk, betrouwbaar, duidelijk en respectvol.

De afdeling Werk & Inkomen is onderdeel van de uitvoeringsorganisatie, gevestigd in Hengelo en zet zich in voor de gemeente Borne, Hengelo en Haaksbergen.

Zo maximaal mogelijk participeren naar vermogen. Dat is de primaire doelstelling die zij willen bereiken met en voor de inwoners uit Borne, Hengelo en Haaksbergen. Daarbij is het bieden van (parttime) passend werk aan mensen die een grote afstand hebben tot werk een van de meest belangrijke elementen. Mensen die niet kunnen instromen naar regulier werk krijgen een traject aangeboden gericht op maatschappelijke participatie. De Klantmanager initieert activiteiten voor het activeren en re-integreren van cliënten uit verschillende doelgroepen. De Klantmanager geeft cliënten eigen verantwoordelijkheid voor hun traject en coacht hen op het inzetten van eigen kracht.

Werkspirit zoekt een Klantmanager (Team Jongeren) voor de uitvoeringsorganisatie van de gemeente Hengelo.

Wat je gaat doen

  • Coachen van de cliënt om een beroep te doen op eigen kracht en eigen netwerk
  • Beoordelen van aanvragen op de rechtmatigheid in het kader van de Participatiewet en/of de IOAW/IOAZ met het cliëntvolgsysteem GWS4All
  • Verrichten van dossieronderzoeken
  • Afleggen van huisbezoeken
  • Signaleren van fraude
  • Voeren van confronterende gesprekken
  • Vastleggen van bevindingen in GWS4All
  • Opstellen van rapportages
  • Samenwerken met collega’s zoals arbeidsdeskundigen, de werk- en participatiecoaches en jobcoaches
  • Samenwerken met teams binnen het Sociaal Domein zoals Jeugd, WMO, Support en Budget Alert
  • Fungeren als regisseur naar de ketenpartners SWB en Werkplein Twente
  • Zorg dragen voor het activeren van klanten richting participatie of zorg
  • Opstellen en bewaken van een op maat gemaakte trajectplan
  • Vastleggen van de resultaten in GWS
  • Onderhouden van contacten met ketenpartners over scholing, ontwikkeling, activering en begeleiding

Wat wij verwachten van jou

  • Een afgeronde HBO opleiding richting Rechten
  • Minimaal 3 jaar werkervaring als Klantmanager/Consulent bij een gemeente en/ of overheidsinstelling
  • Kennis van en werkervaring met de Participatiewet met name Bijzondere regelingen, Minimabeleid en IOAW/IOAZ
  • Kennis van en werkervaring met GWS4All/Suite voor het Sociaal Domein, Suwinet en/of Key2burgerzaken
  • Recente Kennis van en werkervaring met het Sociaal Domein Regio Twente

Wat wij bieden

  • Overeenkomst bij Werkspirit t/m 30 april 2025 (36 uur) (loondienst)
  • Mogelijkheid tot verlenging (3x6 maanden)
  • Betrokken, betrouwbaar en behulpzaam team

Neem voor vragen contact op met Leontine: 06 213 652 46.
Reageren of gesprek starten kan ook via Whatsapp! Stuur je CV o.v.v. Klantmanager Werk & Inkomen Hengelo.

Graag reageren voor 01 april 2024.

Locatie

Hengelo

Publicatiedatum

26.03.2024

Contactpersoon

Leontine den Broeder

LinkedIN Facebook Twitter Share
Werkspirit gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.