Op zoek naar een passende baan?
Werkspirit helpt je verder!
Meer details
Match criteria
Functietitel
  • Medewerker Sociaal Team
Regio
  • Utrecht
Type overeenkomst
  • Detachering

Medewerker Frontoffice Burgerzaken

Waar je gaat werken

De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en in de laatste decennia uitgegroeid tot een middelgrote stad van 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.
Dat maakt ook dat de gemeente goed is in het combineren van denken en doen. Schouders eronder en aan de slag is het motto. In korte tijd kunnen zij goede resultaten boeken. Landelijke en regionale ontwikkelingen en eigen ambities worden opgepakt door voortdurend op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen en manieren van werken. Innoveren en experimenteren helpen in het realiseren van hun ambities. De gemeente zoekt hiervoor actief de samenwerking met elkaar, collega’s, inwoners, ondernemers en partners. Een setting waardoor het fijn werken is in Houten. De platte structuur van de gemeente, met 12 samenwerkende teams, geeft veel ruimte voor eigen initiatief, eigenaarschap en persoonlijke ontwikkeling.

Burgerzaken maakt onderdeel uit van het team Dienstverlening. Dit team is samen met de andere elf ondersteunend aan het gemeentebestuur en de ambtelijke organisatie. Het team Dienstverlening bestaat uit 28 collega’s die inzet leveren om de dienstverlening zo toegankelijk, laagdrempelig, klantvriendelijk en efficiënt mogelijk te laten verlopen. Er is expertise aanwezig op zeer uiteenlopende gebieden: van het aanvragen van reisdocumenten, rijbewijzen en parkeervergunningen, het verstrekken van uittreksels, verwerken van (digitale) aangiftes verhuizingen tot aangiftes geboortes, overlijden en voltrekken van huwelijken. Het Telefonisch Informatiecentrum (TIC) beantwoordt de eerstelijns vragen. Complexe vragen worden warm doorgezet naar de vakspecialisten of er wordt een afspraak voor de burger ingepland. De webbeheerder zorgt voor een toegankelijke en gebruiksvriendelijke ontsluiting van de gemeentelijke informatie, zodat burgers en ondernemers 24/7 informatie tot zich kunnen nemen. De website biedt ook toegang tot het digitale loket van de gemeente Houten.

Werkspirit zoekt een Medewerker Frontoffice Burgerzaken voor de Gemeente Houten.

Wat je gaat doen als Medewerker Frontoffice Burgerzaken

  • Behandelen van aanvragen reisdocumenten, rijbewijzen, VOG en afgifte uittreksels
  • Beantwoorden van vragen van burgers en collega’s
  • Verantwoordelijk zijn voor het beheer van de BRP
  • Verwerken van informatie in de systemen

Wat wij verwachten van jou als Medewerker Frontoffice Burgerzaken

  • Een afgeronde MBO opleiding, minimaal niveau 3
  • Een afgeronde opleiding op het gebied van burgerzaken, bij voorkeur AABZ/MLO-BZ/Basiskennis Burgerzaken
  • Werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie
  • Minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van Burgerzaken en Burgerlijke Stand
  • Meedraaien in het rooster van de avondopenstelling

Wat wij bieden

  • Overeenkomst bij Werkspirit voor minimaal 3 maanden (32-36 uur) (loondienst of ZZP)
  • Mogelijkheid tot verlenging
  • Bovengemiddelde beloning
  • Betrokken, betrouwbaar en behulpzaam team

Neem voor vragen contact op met Sihem: 06 166 632 71 Reageren of gesprek starten kan ook via Whatsapp! Stuur je CV o.v.v. Medewerker Frontoffice Burgerzaken Houten.

Graag reageren voor 30 mei 2022

Locatie

Houten

Publicatiedatum

23.05.2022

Contactpersoon

Sihem Mohib

LinkedIN Facebook Twitter Share
Werkspirit gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.