Op zoek naar een passende baan?
Werkspirit helpt je verder!
Meer details
Match criteria
Functietitel
  • Klantmanager Inkomen
Regio
  • Zuid-Holland
Type overeenkomst
  • Detachering

Allround Inkomensconsulent

Waar je gaat werken

De Gemeente Alphen aan den Rijn is een gemeente met meer dan 100.000 inwoners en ligt midden in het Groene Hart. De bewoners wonen in de stad Alphen aan den Rijn - met alle stedelijke voorzieningen - of juist in één van de kernen - met de rust en ruimte van het natuurlijk landschap. De dienstverlening aan de bewoners en bedrijven staat. De gemeentelijke organisatie is dichtbij: op straat in de wijken en de dorpen, in het gemeentehuis en digitaal. De medewerkers zijn de ambassadeurs van de gemeente. Zij zijn professioneel en integer. Bewoners en bedrijven worden snel en goed geholpen. De gemeente werkt vanuit een stevige basisdienstverlening en levert daarnaast maatwerk.

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Spreekt jou dat aan? Kom dan werken in Alphen aan den Rijn, een groene stad met lef. Bij deze gemeente is het leuk werken. Ze leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat ze meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. Ze leren door te doen. Met elkaar werken ze samen voor het beste resultaat voor hun inwoners.

Werkspirit zoekt een Allround Inkomensconsulent voor de Gemeente Alphen aan den Rijn.

Wat je gaat doen als Allround Inkomensconsulent

  • Voeren van gesprekken met klanten, in het kader van voorlichting, advisering, rechtmatigheid en doelmatigheid
  • Verzorgen van de intakegesprekken met klanten die een aanvraag levensonderhoud en/of bijzondere bijstand willen indienen
  • Afhandelen van aanvragen levensonderhoud (bijstand) en/of bijzondere bijstand
  • Opstellen van de beschikkingen
  • Informeren van de klanten over de rechten en plichten
  • Beheren van een eigen klantenbestand
  • Voeren van de de regie op het participatietraject dat klanten doorlopen
  • Verrichten van beëindigingsonderzoeken

Wat wij verwachten van jou als Allround Inkomensconsulent

  • Een afgeronde HBO opleiding richting SJD of MWD
  • Werkervaring met de uitvoering van de Participatiewet
  • Werkervaring met rapporteren en voorstellen doen inzake de uitvoering van de Participatiewet
  • Minimaal 3 jaar werkervaring met de uitvoering van de Participatiewet in een vergelijkbare functie
  • Werkervaring met voorliggende voorzieningen (recht op WW, ZW etc.) en fraude-alertheid
  • Kennis van het systeem SuiteWIZ en Suwinet (weten wanneer je dit mag gebruiken en hoe te gebruiken)

Wat wij bieden

  • Overeenkomst bij Werkspirit voor minstens 12 maanden (36 uur) (loondienst of ZZP)
  • Mogelijkheid tot verlenging
  • Bovengemiddelde beloning
  • Betrokken, betrouwbaar en behulpzaam team

Neem voor vragen contact op met Sihem: 06 166 632 71
Reageren of gesprek starten kan ook via Whatsapp! Stuur je CV o.v.v. Allround Inkomensconsulent Alphen aan den Rijn

Graag reageren voor 22 december 2021

Locatie

Alphen aan den Rijn

Publicatiedatum

20.12.2021

Contactpersoon

Sihem Mohib

LinkedIN Facebook Twitter Share
Werkspirit gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.