Meer details
Match criteria
Functietitel
- Klantmanager Inkomen
Regio
- Noord-Brabant
Klantmanager Inkomen
Nieuw
Waar je gaat werken
Aan de rand van de Brabantse Kempen ligt de gemeente Hilvarenbeek. Met 15.000 inwoners heeft Hilvarenbeek nog een landelijk karakter, met de groene Vrijthof als kloppend hart. De inzet en betrokkenheid van inwoners is groot en zij hebben hun visie gegeven op de toekomst van onze gemeente
Wat je gaat doen als Klantmanager Inkomen
Als klantmanager draag je zorg voor de rechtmatige verstrekking van uitkeringen. Je bent met je team verantwoordelijk voor het klantenbestand van de gemeente Hilvarenbeek (je klantenbestand) en de trajecten van intake tot uitstroom op het terrein van de Participatiewet, IOAW en begeleiding naar BBZ.
- Behandelen van aanvragen in het kader van de Participatiewet en het minimabeleid van de gemeente Hilvarenbeek.
- Caseloadbeheer (en fraudepreventie)
- Stimuleren van de klant en op creatieve wijze zoeken naar kansen voor toeleiding naar de arbeidsmarkt en zorgmogelijkheden.
- Schrijven van rapportages en maken van beschikkingen.
- Fraudepreventie, fraudeonderzoek uitvoeren
- Afhandelen van bezwaarschriften; opstellen van verweerschriften, college-adviezen en beschikkingen. Het bijwonen van hoorzittingen.
Wat wij verwachten van jou als Klantmanager Inkomen
- Afgeronde relevante HBO opleiding
- Ruime kennis van de Participatiewet, Bestuurswet en relevante wet- regelgeving
- Ervaring als klantmanager inkomen en behandeling bezwaarschriften/terugvordering
- Goede kennis MS Office
Wat wij bieden
- Werkweek van 28 uur
- ZZP-opdracht of tijdelijke detacheringsovereenkomst voor 3 maanden met de mogelijkheid tot verlengen
- Een verantwoordelijke en zelfstandige functie
- Cultuur: ondernemend, zelfstandig, politieke sensitiviteit, korte lijnen
Locatie
Hilvarenbeek
Publicatiedatum
27.05.2019
Contactpersoon
Timo Rijsterborgh